Filtr pevných částic se nazývá i DPF filtr. Jeho hlavním úkolem je zachytávání pevných částic sazí v prostoru velmi jemného sítka. Následně při optimální teplotě dojde k přepálení těchto sazí.
Jako všechny části v motorovém vozidle tak i tento filtr má svou životnost. Ta je obvykle 70 000 - 400 000 km. Vždy to závisí na stylu jízdy. Je pravda, že čím více jezdí vozidlo po městě tím více se filtr ucpává. A zas naopak při jízdě po dálnici vozidlo dosahuje ideální podmínky na propálení filtru.
Časem se i tak každý filtr ucpe a majitel vozidla musí hledat řešení opravy této závady. Ceny nových filtrů z autosalonů jsou obrovské a právě proto majitelé hledají různá řešení.
Jedním z nich je odstranění DPF filtru z vozidla. Toto však nedoporučujeme nakolik vozidlo se po odstranění DPF filtru z pohledu zákona stává nezpůsobilé jízdy. Hrozí zde i pokuta ze strany policie za nelegální úpravy.
Vhodným řešením jsou DPF filtry z tzv. druhovýroby. Jsou to neoriginální díly avšak ve výrazně nižší ceně než cena originálu od oficiálního prodejce.
Pro příklad nové filtry v autorizovaných servisech pro Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Subaru Forester stojí cca 80 000 - 120 000 Kč.
Nejednou je cena za takový filtr obrovská ve srovnání s cenou daného vozidla (ojetého vozidla).
Právě proto pro majitele vozidel je ideální volbou zakoupení DPF filtru z druhovýroby. Obvykle dělají tyto filtry firmy, které se zabývají výrobou výfuků a katalyzátorů. Filtry tak jako originál obsahují keramické sítko a jsou homologovány pro použití na vozidlech daných značek.
Jejich ceny jsou v porovnání s cenou originálu jen zlomkové. Ceny druhovýroby se pohybují v rozmezí cca 5000 Kč - 35 000 Kč.
Přesný přehled o cenách si je možné vytvořit například na stránce prodejce www.dpffap.cz